Een nieuwe missie, wie helpt mij helpen

20 juni 2015 - Stadskanaal, Nederland

Even voorstellen…

Mijn naam is Deddy Kruize, 33 jaar oud.
Op dit moment werkzaam als operatieassistent.
Als klein meisje wilde ik al verpleegkundige worden en, in eerste instantie, naar Brazilië vertrekken om voor arme kinderen te zorgen.
Brazilië is door de jaren heen veranderd in Afrika en naast verpleegkundige ben ik operatieassistent geworden.
Mijn wens om in Afrika te werken is blijven bestaan. Na ook een tropencursus gevolgd te hebben, ben ik gaan zoeken naar een organisatie om in Afrika te kunnen werken. Via via kwam ik bij Mercy Ships uit. Na een introductie weekend in 2009 ben ik februari 2010 eindelijk vertrokken naar Togo, voor een periode van 3 maanden. Dit is ontzettend goed bevallen waarna ik het liefst zo snel mogelijk terug wilde. Helaas door omstandigheden onmogelijk. Gelukkig kon ik 2013 opnieuw voor Mercy Ships aan de slag, deze keer 7 weken in Congo. In 2014 zou ik naar Benin vertrekken. Door de Ebola-uitbraak in West-Afrika is dit uiteindelijk Madagaskar geworden, waar ik 10 weken geweest ben.

Vooral tijdens deze laatste reis voelde ik me ontzettend thuis op het schip. Zowel in het werk als daarbuiten. Afrika voelt als “mijn roeping”, mijn tweede thuis.

Ik ben dankbaar dat ik ook de komende tijd op “the Africa Mercy” mag wonen en werken. Werken met artsen en verpleegkundigen van over de hele wereld. Om de bevolking van Madagaskar te helpen middels gratis medische zorg. Levens helpen veranderen door een operatie. Waarbij niet alleen de operatie op zich mensenlevens verandert maar juist het totale zorgaanbod. Vooral liefde en aandacht tovert een glimlach op de gezichten van onze patiënten.Probeer je voor te stellen dat je een hazenlip of gezwel in je gezicht hebt, waardoor je er anders uitziet. Je wordt door iedereen gemeden en uitgelachen. Buitengesloten worden, niet naar school kunnen en/of geen werk hebben.
Tijdens je verblijf op het schip wordt je geaccepteerd zoals je bent. Je ontvangt liefde en aandacht. Niemand die je uitlacht of buitensluit. Je mag zijn zoals je bent. Daar begint de innerlijke verandering. Na de operatie is ook de uiterlijke verandering zichtbaar. En met een glimlach van oor tot oor verlaat je uiteindelijk het schip. Wetend dat je nu over straat kunt zonder uitgelachen en nagewezen te worden. Onderdeel te mogen zijn van dat veranderingsproces is (en blijft) heel bijzonder.
Dat betekent niet dat dit altijd makkelijk is. Probeer alles maar eens in het Engels uit te leggen en te begrijpen. Werken met mensen die anders werken dan ik in Nederland gewend ben vraagt ook om de nodige aanpassingen en kan ook zeer zeker frustraties opleveren.En daarnaast is er ook altijd een categorie patiënten die we niet kunnen helpen. Soms omdat de aandoening waar zij mee komen door de artsen op het schip niet behandeld kan worden, anderzijds omdat de aandoening niet ernstig genoeg is. Ik zal eind juli vertrekken om me opnieuw in te zetten in Madagaskar. Familie, vrienden en mijn huidige leven achterlatend. Dit kan ik echter niet zonder jullie hulp.

Hoe kunnen jullie mij helpen?
Contact
10 maanden van huis, ver weg van familie en vrienden is best een lange periode. Gelukkig is er wifi op het schip en is mailen/bellen/ app-en geen enkel probleem.Daarnaast is het ook heel fijn om post te ontvangen. Gewoon ouderwets een kaartje. Dit kan naar het hoofdkantoor in Rotterdam worden gestuurd. Het adres vind je onderaan deze blog.
Voor zwaardere poststukken of pakketjes is een apart adres in Gouda. Dit wordt middels een container eens in de 6-8 week verscheept. Ook dit adres vind je onderaan.

Financiëel
Om de bevolking van Madagaskar gratis te kunnen helpen, draait het schip op sponsoren en betalen alle vrijwilligers die op het schip werken zelf hun kost en inwoning. Voor een periode van 10 maanden is dit best een groot bedrag, zeker aangezien ik geen inkomen heb deze periode.Mochten er mensen zijn die mij hierin willen ondersteunen dan is dat zeker mogelijk.

Gebed
Ik vertrek naar Madagaskar in de wetenschap dat ik niet alleen ga.Ik geloof en vertrouw op mijn roeping naar Madagaskar. Wetend dat God meegaat en kracht geeft om daar mijn werk te mogen en kunnen doen.
Willen jullie mee bidden voor rust, kracht en vertrouwen. Niet alleen voor mezelf, ook voor familie en vrienden die achterblijven en mij moeten loslaten. Maar bovenal ook voor het werk dat ik daar mag gaan doen, voor de bevolking van Madagaskar, dat de patiënten die gevonden worden ook inderdaad geholpen kunnen worden.Een goede, laatste voorbereiding en voldoende financial support.

Post:

Financial support:
NL  75 ABNA 04 11 46 77 78
Mercy Ships Rotterdam
o.v.v. 3801 Deddy Kruize
Alle giften zijn belasting aftrekbaar

Mochten er vragen zijn, stuur gerust een mail of facebook bericht.Of laat een reactie achter op mijn blog.Ik zal proberen zo snel mogelijk te reageren.

Groetjes Deddy

1. Dineke van Wijk:
    24 juli 2015
    We wensen je heel veel succes Deddy, en Gods onmisbare zegen!
  2. Jitze Linie:
    28 juli 2015
    Wij hebben je niet meer gezien, wij hebben geen afscheid kunnen nemen.
    Langs deze weg bidden wij je toe " Ga met God en hij zal je zegenen.
    Veel sterkte,
    Linie en Jitze